Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Pejlemærker

Pejlemærker for pædagogisk kvalitet i dagtilbud

I Københavns Kommunes Børne- og Ungdomsforvaltning er der truffet beslutning om et sæt pejlemærker for pædagogisk kvalitet på henholdsvis dagtilbuds- og skoleområdet, som skal bruges som styringsredskaber til at sætte en fælles retning i kommunens daginstitutioner og skoler i hverdagen.

"Pejlemærker for pædagogisk kvalitet" består af seks pejlemærker, som institutionen skal forholde sig til, når pædagogikken formuleres og praktiseres i hverdagen.

  • Sociale relationer – positiv voksenkontakt hver dag
  • Inklusion og fællesskab – børne- og ungefællesskaber til alle
  • Sprogindsatsen – muligheder gennem sprog
  • Forældresamarbejde - forældrepartnerskab
  • Sammenhæng – også i overgange
  • Krav om refleksion og metodisk systematik i den pædagogi­ske praksis